کتاب مسئله اسپینوزا

اثر اروین دی. یالوم از انتشارات ترانه - مترجم: زهرا حسینیان-پرفروش ترین رمان های ایران

When sixteen-year-old Alfred Rosenberg is called into his headmaster’s office for anti-Semitic remarks he made during a school speech, he is forced, as punishment, to memorize passages about Spinoza from the autobiography of the German poet Goethe. Rosenberg is stunned to discover that Goethe, his idol, was a great admirer of the Jewish seventeenth-century philosopher Baruch Spinoza. Long after graduation, Rosenberg remains haunted by this “Spinoza problem”: how could the German genius Goethe have been inspired by a member of a race Rosenberg considers so inferior to his own, a race he was determined to destroy?

Spinoza himself was no stranger to punishment during his lifetime. Because of his unorthodox religious views, he was excommunicated from the Amsterdam Jewish community in 1656, at the age of twenty-four, and banished from the only world he had ever known. Though his life was short and he lived without means in great isolation, he nonetheless produced works that changed the course of history. Over the years, Rosenberg rose through the ranks to become an outspoken Nazi ideologue, a faithful servant of Hitler, and the main author of racial policy for the Third Reich. Still, his Spinoza obsession lingered. By imagining the unexpected intersection of Spinoza’s life with Rosenberg’s, internationally bestselling novelist Irvin D. Yalom explores the mindsets of two men separated by 300 years. Using his skills as a psychiatrist, he explores the inner lives of Spinoza, the saintly secular philosopher, and of Rosenberg, the godless mass murderer.


خرید کتاب مسئله اسپینوزا
جستجوی کتاب مسئله اسپینوزا در گودریدز

معرفی کتاب مسئله اسپینوزا از نگاه کاربران
من باید بهتر شناخته باشم. باید بدانید که این کتاب برای من نخواهد بود. من علاقه مند بودم درباره اسپینوزا بیشتر بدانم. ضرب و شتم که من هستم، فکر کردم که رویکرد نیمه نویسی به متفکر هلندی، راهی مناسب برای برخورد با او خواهد بود. به نظر می رسد کتاب نیز زاویه اصلی را ارائه می دهد. پیوند بین این متفکر هلندی 17C، همچنین یهودی و یک ایدئولوگ نازی چیست؟ دکتر یالوم، (مامور روانپزشکی در استنفورد) همچنین به دنبال پیروی از خوانندگان مشتاق است. ساختار قطعا موثر است. فصل ها بین جایگزین بنتو اسپینوزا و آلفرد روزنبرگ جایگزین می شوند. این یک ساختار مشابه با کتاب بسیار متفاوت است، شب در کاخ دلیل: باخ ملاقات فردریک بزرگ در عصر روشنگری. نوسان بین یک و دیگری باعث می شود که خواننده سرگرم شود و کنجکاوی خود را در داستان بیدار می کند. پیگیری ارتباط احتمالی بین این دو شخصیت قطعا به خواندن افزوده می شود. و در عین حال، من قانع نشدم و نه راضی بودم. ارزشمندترین چیزی بود که من در مورد آلفرد روزنبرگ (1893-1949) آموختم. در اصل از لتونی، او در مسکو زندگی کرد و تحصیل کرد اما در نهایت به آلمان رفت. در مونیخ او هیتلر را در اوایل ملاقات کرد. این در سال 1919 بود که اتریش هنوز شناخته شده نبود. روزنبرگ در طی حبس هیتلر پس از کودتای خود در سال 1923، رهبر ملی سوسیالیست ها شد. همانطور که مفهوم بسیار قوی در مورد نژاد و مذهب داشت، او یکی از نظریه پردازان اصلی جنبش شد. به نظر میرسد که او از طرفداران دیگر نازی ها دوست نداشت (و این زمینه را برای یک روانکاوی فراهم می کند). این نتوانست نقش مهمی در نقش نازی ها در زمان نازی ها ایفا کند. او در طول محاکمات نورمبرگ متهم شده و به مرگ محکوم شده است. به نظر می رسد که او نیز وسواس به اسپینوزا داشت و حتی اگر جامعه ی یهودی از طریق شدیدترین \"فیلسوفان\" فیلسوف را اخراج کرد، روزنبرگ نمی توانست آشتی کند حتی اگر اسپینوزا مذهبش را رد کرده بود، او هنوز یک یهودی بود. این کتاب این را در مخلوط بین روانکاوی و داستان های تاریخی قرار می دهد. Yolem یک زن و شوهر از شخصیت های که به عنوان سخنرانان خود را خدمت کرده است اختراع کرده است. از طریق این او دو شخصیت اصلی خود را می پرسد. یا به جای آن، او قطعا روسانبرگ را در نیمکت قرار می دهد، که در آن او کمپلکسهای پایین تر از کودکی خود را تشخیص می دهد، اما احترام بیشتری نسبت به اسپینوزا دارد. متفکر هلندی یک صندلی دیگر داده شده و اجازه داده است که بسیاری از سوالات را مطرح کند.من بخش های اسپینوزا را بیشتر ناراضی میدانم. تقریبا تمام توجه به دین او (غیر) و درگیری با جامعه یهودی داده می شود. کار اسپینوزا زنده است آسان نیست. وقتی که او در سن بیست سالگی خود را از اجتماع خود اخراج کرد، به طوری که حتی برادر یا خواهر او نمیتوانست به او نزدیک شود، ما اکنون در مورد زندگی او بسیار کم است. سرنخ هایی در مورد جنبه های دیگر تفکر او، به استثنای مذهبی، کم است. تنظیمات تاریخی نیز قابل اعتماد نیستند. به غیر از عنوان فصل با تاریخ، ورود چند نام از مکان ها و جزئیات که اسپینوزا پنیر هلندی را می خورد (واقعا!)، هیچ معنی ندارد که ما نه به یک مکان خاص و نه به عقب در زمان حمل می شود. این که آیا ما در آلمان در سه ماهه دوم 20C یا در هلند در 17C هستیم، صداهای یکسان هستند. آنها همه از یک ventriloquist نشسته در کنار یک نیمکت نشسته اند. آه، و از من نمی پرسید که اتصال یا مشکل بین دو شخصیت بود. من واقعا نگران بودم که از خواندن رد شدم، اما نروسی های خودم مانع از این شدم. می توانم از کوچک بودن بازدید کنم.

مشاهده لینک اصلی
رد بسیاری از اعمال شما اصول اخلاقی عدالت و خیرخواهانه، میراث پایدار یهودیت است. از طریق نسل های بی شماری از جامعه یهودی، آنها به مسیحیت و اسلام منتقل شده و از طریق آنها به جهان، به عنوان پایه های اساسی آنچه که اکثر ما می توانیم به توافق برسند، جامعه متمدن است. یالوم این سهم یهودیان را به وجود انسان تشخیص می دهد. او همچنین به رسمیت می شناسد که بدون قرابت و وفاداری اجتماعی یهودیان، این سهم، بیش از انقضای کوتاه مدت کنوانسیون قبیله ای، زنده ماند. این اصرار چند ساله است، می توان گفت، انسداد جامعه ای است که ضروری است تا نور را به امت ها تحمیل کند. @ یالوم نیز مسئله فلسفی ایجاد شده توسط موفقیت جامعه یهودی را به رسمیت می شناسد. داستان او، در واقع، به دنبال دو موضوع از این مشکل است. اولین موضوع توسط زندگی باروچ اسپینوزا، فیلسوف یهودی قرن هفدهم نشان داده شده است. اسپینوزا خواسته های اخلاقی عدالت و خیریه را پذیرفت، اما ماتریس کلاسیک و اجتماعی آنها را رد کرد. در نتيجه او از نظر اجتماع يهودي عواطف آميز و بي عيبانه و بدون هيچ نشانه اي از خيرخواهي بيان مي شود. این مسئله فلسفی است که توسط یک جامعه اخلاقی مطرح شده است: آیا می بایست با تسلط خود در تعارض با آن به تدریس اطمینان دهد تا توانایی آن را برای تدریس فراهم کند؟ موضوع دوم نیز با موفقیت جامعه یهودی مرتبط است. این موفقیت در مواجهه با نیروهای تاریخی عظیم با هدف نابود کردن یهودیت و مشارکت آن، همیشه به دست آمده است - اخیرا دیوانگی فاشیسم اروپا. یالوم به عنوان شخصیت اصلی خود برای اشاره به یک بیوگرافی داستانی از نظریه پرداز برجسته نازی، آلفرد روزنبرگ، می نویسد: دلیل مهمی برای ضد یهودیت، بقای یهودستیزی است، هر دو به عنوان یک جامعه مذهبی و به عنوان جزء غالب فرهنگ اروپایی. در روانبرگ روایت یلومز، ضد یهودیت گرایانه، توسط ادای احترام شاعر آلمانی و نماد ملی، یوهان فون گوته به یهودی اسپینوزا، مشکل ساز می شود. گوته و همچنین روزنبرگ خود محصول فرهنگ یهودی هستند. این دو موضوع اجزای مساله اسپینوزا نامیده می شوند که توسط یالوم ارائه شده است. از سوی دیگر، جامعه یهودی شرط لازم برای دستیابی به آنچه که انجام داده است، یک جامعه نسبتا متمدن است. از سوی دیگر، این جامعه همان تخریب را از درون و بیرون از خود به دست می آورد، زیرا آنچه به دست آورده است. یالوم کار برجسته ای را برای بیان این مسئله، در واقع یک پارادوکس، به عنوان شرایط موجود یهودیت انجام می دهد. او دقیقا این مسئله ی یهودی را با یک مشکل موازی در جامعه روانپزشکی مقایسه می کند: آیا عصبی هستند، مثلا عرفان متعصب آلفرد روزنبرگ که باید به عنوان فراتر از امید به اصلاحات از بین رفته باشد؟ اهمیت الهیات مشکل - از دیدگاه روانشناختی و همچنین دیدگاه یهودیان. او از طریق نظرات راوی خود را روشن می کند که برای وی الهیات معادل با خرافات است، که نگرش علمی مردان مانند اسپینوزا و جانشینانش در روشنگری (به ویژه کانت) الاهیات را نه تنها احمقانه بلکه خطرناک می سازد. الهیات برای یالوم، ایجاد خدایی در تصویر انسان است و باید متوقف شود، زیرا پس از آن تلاش می کند این تصویر را به عنوان درست تحمیل کند. تجزیه و تحلیل روان جایگزین خرافات است و به عنوان یک جایگزین منطقی برای الهیات است. یالوم بدیهی است که نقطه ای دارد. الهیات اغلب برای به رسمیت شناختن هر گونه ساختار قدرت در محل وجود دارد - مردان، مؤمنان، سلطنتطلبان، دموکرات ها، فاشیست ها، روحانیون و دیگر گردهمایی های مختلف از دوران سقراط تا دوران ترامپ. اما پس از آن می توان گفت که بسیاری از روانشناسی و جامعه شناسی، و نه به علم سخت به سمت برتری تجاری یا نظامی. تمام پرسش های انسانی، نه فقط الهیات، تحت تاثیر آنچه که به عنوان منافع انسانی درک می شود. هیچ تحقیق بی طرفانه ای وجود ندارد و نباید در یک دنیایی که مشکلی برای حل آن وجود دارد وجود داشته باشد. یالوم این نکته را نادیده می گیرد، هرچند که در فرمول بندی او از وضعیت نوشتاری ضمنی است. عدالت و خیرخواهانه، حتی با فرض اینکه ما می توانیم در یک تعریف واحد از آنچه که ممکن است، توافق کنیم، در برابر آن ناپذیر است. این یک مشکل اساسی است. دو معیار (یا فضیلت ها یا ارزش ها) بر خلاف، گرچه لزوما غالبا متناقض نیست، جنبه هایی از آنچه فیلسوفان آن را خوب می نامند، هستند. به این ترتیب هیچ راهی منطقی برای ایجاد یک معامله بین این دو معیار خوب در هر وضعیت واقعی وجود ندارد. تا زمانی که این دو تاج و تخت می تواند به گونه ای آشتی یابد، عدالت و خیریه باقی می ماند انتزاعی و اخلاقی استریل است. نقش الهیات دقیقا به ایجاد چنین مصالحه بین بر خلاف کالاها است. این کار نه با ایجاد یک تصویر خداوند در شکل انسان است، بلکه با جستجوی معیار بزرگتری از خیر که شامل عدالت و خیرخواهی است، به شیوه ای گفته می شود که رابطه گرایی ...

مشاهده لینک اصلی
(آلفرد روزنبرگ به روانپزشک و دوست فریدریش پفیستر میگوید) من باید اعتراف کنم که شما اولین روانپزشک هستی که همیشه ملاقات کردی. من میدانم که هیچ چیز درباره میدان شماخوب است، برای قرن ها، روانپزشکان عمدتا تشخیص دهندگان و نگهبانان برای بیماران روانی و تقریبا غیر قابل درمان بیمارستانی هستند، اما همه چیز در دهه گذشته تغییر کرده است. این تغییر با سیگموند فروید در وین آغاز شد که روش صحبت کردن به نام روانکاوی را اختراع کرد، که ما را قادر می ساخت تا به بیماران برای حل مشکلات روحی کمک کند. امروزه ما می توانیم چنین بیماری هایی را به عنوان اضطراب افراطی و یا غم و اندوه های سخت گیرانه یا چیزی که ما هیستری می نامیم، درمان کنیم؛ یک بیماری که در آن بیمار از نظر روان شناختی علائم جسمی مانند فلج یا حتی کوری را ایجاد می کند. معلمان من در زوریخ، کارل یونگ و ایوژن بلولر، پیشگامان این حوزه هستند. من این شیوه را جذاب کرده ام و به زودی شروع به آموزش پیشرفته در روانکاوی در برلین با کارل آبراهام، معلم بسیار مورد توجه @. Ive برخی از چیزهایی را در مورد روانکاوی شنیده ام. ایو شنیده که آن را یکی دیگر از فانتزی های یهودی نامید. آیا معلمان شما همه یهودیان هستند؟ @ مسلما نه یونگ یا بلوراما فریدریش، چرا شما خود را در یک میدان یهودی قرار می دهید؟ @ @ این یک میدان یهودی خواهد ماند مگر اینکه ما آلمانی ها گام برداریم و یا راه دیگری بگذاریم: این خیلی خوب است که به یهودیان داده شود می دانید بنتو اسپینوزا - یهودی مجرد، از پرتغالی تبار - تاثیر زیادی بر یالوم داشت، که در واقع از مکان های خود در هلند بازدید کرد. اما روایت، تا کنون ناگهان ناگهان به عقب و جلو بر می گردد: قرن 17 (برای اسپینوزا) و آغاز قرن بیستم در استونی و آلمان به دنبال این شخصیت نازی ها به نام آلفرد روزنبرگ است. تنها در وسط کتاب ما نقطه عطف را به هم متصل کنید: آلفرد نوعی تحسین برای اسپینوزا است؛ او به شدت در مسیر زندگی هیتلر دخیل است. تا کنون، کارهای بیوگرافی بیش از حد در دو طرف صورت گرفته است: اسپینوزا و آلفرد؛ اما گاهی اوقات گفتوگوها به طور واضح روانشناختی است، مثل اینکه در یک اتاق مشاوره؛ منظورم این است که شما به راحتی می توانید نویسنده را انتخاب کنید: یالوم، یک روانپزشک. به غیر از یک جهش بزرگ --- من نمی خواهم یک جهش کوانتومی! --- از روایت اتفاق می افتد Iâ € ™ م هنوز خواندن با 3،5 ستاره در ذهن. شاید، 4 ساله، برای نابودی تاریخی. در عین حال، من در ذهنم با این چیزی که از یالوم می شناسم متاثر می شوم: متولد شده از یک سرزمین یهودی است، اما از سن یک سالگی از مذهب خیلی مذهبی احساس نمی شود. [شما، خواننده عزیز، جرأت ندارید به یک مسئله یالوم فکر کنید @ ... نه حتیThe problem of yalom @] هنوز در حال خواندن است ... حتی اگر آن را به من نزدیک تر به نویسندگان پرتغالی قدیمی (مرکز، در اولین عکس: du Bocage). شاید بهترین کتاب برای من در دو قسمت آخر، اپیزود، و توضیحات بعد از جلسه به نام â € œFact یا داستان، تنظیم رکورد مستقیم @؛ دومی که جزئیات مربوط به منابع رمان و آن بخش هایی را که «به من آموخته» بود، ارائه می دهد. به عنوان نمونه، من با اسپینوزا واقعی و لغو ممنوعیت توسط دولت اسرائیل بسیار خوشحال شدم. اسپینوزا، یک فیلسوف که توسط بن گوریون تحسین شده است. در مورد داستان اسپینوزا تعادل من کاملا منفی است. یالم او را \"Epicurus\" تبدیل کرد. و هنوز هم شک دارم که اسپینوزا واقعی یک مرد Epicurean بود. (تهیه سخنرانی بعدی خود را ...) این کتاب در سراسر ارائه اطلاعات فراوان در مورد زندگی هیتلر و رویکرد اپیلومن با جزئیات تحقیقات نورمبرگ را بررسی می کند. آلفرد روزنبرگ (IQ 124) پرتره واقعا غم انگیز است، اما صادقانه؛ او به عنوان \"کشیشی هوشمند\" مسابقه استاد و دکترین هتاک، که همیشه \"اتهامات اتهامات\" را رد کرد، به تصویر کشیده شد. من مطمئن نیستم که آیا این رویکرد موازی همواره به اسپینوزا کمک کرده است. من انتظارات زیادی داشتم؛ اما بعضی از آنها جایی از سوی آن دسته از فصل های ناسیونالی محسوب می شدند. با وجود موارد فوق، اسپینوزا زندگی طولانی دارد. (اسپینوزا، آلفرد، من این پوشش را ترجیح می دهم، نمیتوانم بفهمم چرا ....) (ناتان لوپز کاردوزو، ربان هلندی پرتغالی پرتغالی، استدلال می کند که لغو ممنوعیت باروخ اسپینوزا، 6 دسامبر 2015 (Cnaan Liphisiz) در : http://www.jta.org/2015/12/10/news-op...*check در خیره شدن در خورشید: غلبه بر تروریسم مرگ توسط ایروین دی. یالوم

مشاهده لینک اصلی
Î • من Î ± Î ± βάσÎμι من \"من من من من\" σÎ- νο ÏƒÏ ... Î ± Ï ¬ìŠ¤ì- ÎμσÎμ Ï € ï » من. \"این است که من ±\" من من € ινόζΠ± Î ± من \"من ± E | ¬» »Î ± من\" من ... βιβΠ»Î ± Ï Î ± ικών βάσÎμι من من \"Î®Ï فراتر از\" من من \"ικοί» من Î ± Ï € Î ± Î ± من \"من ± μβάνÎμÏ E | ¬ê³ Î³ÎºÎ¬Ï € Î¿Î¹Î¿Ï \"من · من، من € ÎμÎ¼Ï Î® Ï € من\" من ... من، من. ï »این است که من Î®Î³Î¿Ï ± Î ± من\" من ± کنم من † من من · من ... من \"من · ¬ìŠ¤ì- € II. ÎœÎσΠμόνο ÏƒÎ¯Î³Î¿Ï ... من من Î¯Î½Î¿Î½Ï Î ± من \"من λ این است که من \"ικοί ¬ìŠ¤ì- Ï € ï» ÏŒÎ¼Î¿Ï Î Ï † Î ± Ï € من \"من Τι οΠιÎσΠ± Î ± Ï € ΠνάÏ، من € λ من · من ¬ìŠ¤ì- من \"من ± \"این است که من όνο Î¿Î¼Ï .... آوریل άι ικΠΠ± Ï € Î ±، شلیک نیم ‰ Ï IOE من من ‰ من، من \"من من من من من ... من ±\" Î ± ± οιό Î¯Î½Î¿Î½Ï Î » من \"من Î ± Ï € οιοÏ\" ماشین I II \"σÎ-، ÎμιÎ'ικά Î ± Ï ÏƒÎ- ÎμνÎ'ιΠ± Ï † من من · من † ï» Î¿ÏƒÎ¿Ï † Î ± من، من ... γκÎμÎºÏ Î¹Î¼ÎνΠ± Î • من € γμÎνΠ... من من، من من من ± £ Ï € ινόζÎ. Î'κόμΠ± Î ± من \"من · من، من ± νÏ\" ίθÎμÏ \"من · من €  € ‰ من\" NEOS σÎ- Ï € Î ± من \"من νÎμι Î ± ± Î »من · ë³'ë، ¹ من\" من ... من، من من من ... من † پایان Î¼Î¹Î¿Ï ... ± است که من، † ï »تعداد † من ... من. I II Î ± Ï € Î¿Î¹Î¿Ï \"¿Î²Î¹Î²Î فرم شلیک نیم ‰ Ï IOE من\" من Î • من € γμÎνΠ... من من \"من سانتورینی · Î ± Î½Ï \"ιμοκÎ\" من من † ï »ÏŒÏƒÎ¿Ï † ο II I ‰ من\" من ‰ Ï Ï Ï Ï ‡ Î¹Ï ÏŒÎ¼Î¿، Î¯Î½Î¿Î½Ï ± Î » ίγο Î¬Î³Î½Ï ‰ من \"من °\" من ... من κοινό، ± κόμΠ± Î ± من \"من λ من · νικό. Όσο ± من \"من £ Ï € ινόζΠÎμΠίσΠÎμνÎ'ιΠ± Ï † Πικό\" Î ± Ï Î¬Î³Î¼Î ± من \"من ± Ï € Î ¿من ... ÏƒÎ¹Î¼Î¿Ï Î®Î¾ÎμÏ من من ± Ï ‰ من، من \"ι μιΠ± Ï Î¯ÏƒÎ¹Î¼Î · من € ίοÎ'ο من\" من · من، من ... Î¤ÏŒÏ € Î · من، من من من Ï Î¾Î¯ÏƒÎ¿Ï Î¯ÏƒÎμι من \"من ± Ï Ï † ‰ من\" من ισμόÏ، \"دوم · νÎμÎ¯Ï ÏƒÎ- όσο ±، Î ¬Î »من» من ¹ من \"من ± ï € Î ± من\" من من \"من ... من ± ± ï † ισβÎ\" من CAM \"من ±\" ÎμγΠνά من \"من · I، II σκÎμίΠ± من، من» ίγΠ± Ï DOGEUR ± ¹ \"من · من\" من ± من \"من ± داستان من · من \"من ... من\" من »من» Î ± Ï Î¼Î¹Î¿Ï ... € من \"من · من، من من من ¾ \"از NEOS ÎœÎ'ΡΠ£ I † Ï Î ± ¹ من\" من »من\" ικοί، Î £ Ï € ινόζΠΠ± Ï € \" Î ÎμσÎμ μÎμγάΠ· ÎÎ¼Ï € μική ... NEOS ± من \"من من\" من ±  \"branch_mapping_dlg_condtion_items_update_defaultConditions_zero، من\" من ± من ... من ± £ ¿Î ± من \"من\" است که من ± ι Î¬Î½Î¸Ï Ï ‰ Ï € من \"من ‰ من، من ± μμάÏ\" من ‰ Ï.

مشاهده لینک اصلی
این اولین کتاب من توسط یالوم نیست و قطعا آخرین آن نخواهد بود. من سبک او را دوست دارم - مایع آن، آن را بر روی هر نوع موضوع قالب می زند و به نوعی اطلاعات علمی یا تاریخی را به گونه ای ترکیب می کند که دیگر حتی واقعیت را درک نمی کند و داستان است. بسیاری از کتابهای او آموختهاید و او مردی است که وقتی به مسائل روانشناختی یا سوالات فلسفی دربارهی زندگی میپردازد گوش میدهد. بر خلاف ما، بقیه جمعیت انسانی که کتابهایش را می خوانند، این مرد تحقیقات خود را انجام داده است. \"مشکل اسپینوزا\" احتمالا بهترین کتاب او تا به حال که آن را به زندگی و ایدئولوژی برخی از مردان می آید که تاثیر بسیار خوبی در جهان ما می آید. من نیز او را بخوانید «زمانی که نیتزچپ و شاپنهاور» و هرچند کتاب شگفت انگیز بودند (هر دو من 5 ستاره را رتبه بندی کردند و اگر 10 امتیاز به آنها داده شود، 10 امتیاز به آنها داده شد) . من آن را هیجان می گیرم که نو نویسنده می تواند کارهای خود را پیشی بگیرد و یالوم ثابت می کند که حتی زمانی که به فیلسوفی می رسد که بیش از حد برای جهان بیرون نمی آید، او هنوز هم می تواند داستان خود را با هم ترکیب کند و آن را به ما بدهد به اندازه کافی ساده برای درک اما به اندازه کافی پیچیده به ما را تعجب. این کتاب به فصل هایی تقسیم می شود که بین دو مرد متداول است که امروزه آن را می دانیم: دوره ی مقدماتی (بنتو یا باروچ که توسط دوستان یا زبان یهودیان نامیده می شود) اسپینوزا و آلفرد روزنبرگ بود. اسپینوزا یک فیلسوف و اندیشمند بزرگ بود که مبنایی برای نوع خاصی از ایده ایجاد کرد که شامل اعتقاد به زندگی پس از مرگ نیست و اعتقاد به این ترس غیر منطقی که همه کشیش تلاش می کند تا به شنونده خود اعتراف کند که خدا انتقام جو است و می خواهد همه را تحت فشار قرار دهد . او معتقد بود که خدا طبیعت بود، زیرا به لحاظ منطقی اگر خدا هسته همه قدرتمند، همه چیز شناخته شده و طبیعت قدرتمند و غیرممکن است که تاثیر بگذارند، باید یک نوع الوهیت باشند. شخصا، من کاملا با اسپینوزا موافقم. این اولین بار نیست که من در مورد ایده هایش شنیده ام و هر بار که او در تحقیقات من در مورد چیزی که من ایده های خود را بیشتر و منطقی تر پیدا کردم، ظاهر شد. چیزی که من در مورد او دوست دارم حتی اگر او عقل بزرگتری از زندگی داشته باشد و احتمالا ممکن است هر متفکر بزرگ دیگری که در آنجا وجود دارد پرهیاهو شود، او هنوز یک مرد ساده است، مردی ذهن خود، که از باور نکردن تنها خدا می تواند ارزش های اخلاقی را که انسان باید داشته باشد، می دهد. او فکر کرد که یک مرد فروتن، یک مرد ساده، یک مرد عادی، مانند آن که می گوید، باید زندگی خود را پس از یک کد پیچیده پیچیده ای که شامل صداقت، مهربانی، عشق، احترام و خواسته ی خوب باشد، زندگی می گذارد به سوی دیگران. خیلی لعنتی عادی، درست است؟ حالا، صحبت از آلفرد روزنبرگ. او مرجان کاملا متفاوت است. او یک ضدسمیت بود که بر این باور بود که یهودیان انگلهای نژاد ما هستند (نژاد آریان که همه مردم سفید پوست هستند) و باید آنها را از اروپا فرستاد تا ما دیگر نمی شود آلوده شد. بسیار خشمگین بود که نام او یک یهودی بود و او ممکن بود خودش یهودی باشد؛ او همه چیزهایی را که در این افراد خوب بود را نادیده گرفت و تنها اعمال بد و بد را که یهودیان به عنوان نژاد دیگری در این سیاره به آن مشغول بودند، نادیده گرفت. روزنبرگ با پیچیدگی ناگوار سرنوشت، آخرین مردی را که در این زمین بود، ملاقات کرد. آدولف هیتلر. که به وضوح آنها را به دلیل تنفر نسبت به یهودیان احمقانه نسبت به یهودیان نزدیک کردند و در هیتلر کشتار کرد، بسیاری از اندیشه هایی را که او نباید داشته باشد. کتاب به زیبایی و بی عیب و نقص به سمت پایان می رسد، و من پیدا کردم نوشتن به بی عیب و نقص، و نه یک صفحه من خواندنی نیست، نه یک توصیف خسته کننده، هیچ چیزی که می تواند باعث شود من می خواهم آن را از دست من .. به جز نیاز به خواب، غذا و دوستان. یک کتاب عالی که یالوم روحیه زیادی را به خود اختصاص داد، یک موضوع عالی بود که در آن صحبت کرد و من کاملا مطمئن هستم که این یکی از آنهایی است که باید در زندگی بعضی از آنها به چشم میخورد.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب مسئله اسپینوزا


 کتاب ازدواج بدون شکست
 کتاب سوختن در آب غرق شدن در آتش
 کتاب زندگی برازنده من
 کتاب ستون دنیایم باش
 کتاب مرگ در ونیز
 کتاب حلقه سرخ و پنج داستان دیگر